ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو یکی از تخصصی ترین سایت های آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال می باشد که با دانش علم کارشناسان متخصص در حال پایش داده های این حوزه می باشند
ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو یکی از تخصصی ترین سایت های آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال می باشد که با دانش علم کارشناسان متخصص در حال پایش داده های این حوزه می باشند

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند



کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند به عنوان یکی از کاربردهای متفاوت و کاربردی برای بلاکچین محسوب می‌شود. فناوری بلاکچین قرار است تغییرات اساسی در صنعت فناوری اطلاعات ایجاد کند. این اصل گسترده مشتری/سرور را نقض می‌کند و امکان ارتباط مستقیم بین سیستم‌ها را ایجاد می‌کند. در واقع با این وجود، دیگر نیازی به واسطه نیست؛ هزینه‌های تراکنش کاهش می‌یابد و اعتماد به یکپارچگی داده‌ها افزایش می‌یابد.

کدنویسی، امنیت، حریم خصوصی و مسائل مربوط به عملکرد چهار موضوع مهم در مبحث کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند است. قراردادهای هوشمند خطوط کد خود اجرایی هستند که شرایط توافق بین خریدار و فروشنده به طور خودکار از طریق شبکه رایانه‌ای تائید و اجرا می‌شود. قراردادهای هوشمند مستقر در بلاکچین تراکنش‌ها را قابل ردیابی، شفاف و غیرقابل برگشت می‌کند.

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند، یکی از ویژگی‌های جذاب فناوری بلاکچین است. قرارداد هوشمند یک کد اجرایی است که در بالای زنجیره بلوکی اجرا می‌شود تا توافق بین طرف‌های غیرقابل اعتماد را بدون دخالت شخص ثالث قابل اعتماد، آسان و اجرا کند. در این مقاله، ما یک مطالعه جامع برای جمع‌آوری تمام اطلاعات مربوط به قراردادهای هوشمند را از دیدگاه فنی انجام دادیم. هدف از انجام این کار، شناسایی موضوعات تحقیقاتی فعلی و باز کردن چالش‌ها برای مطالعات آینده در تحقیقات قرارداد هوشمند است.

 

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند یکی از کاربردهای اساسی بلاکچین در امور مختلف تجاری است. مدل‌های تجاری که در حال حاضر مورد بحث قرار می‌گیرند، بیشتر شامل سناریوهایی هستند که در آن‌ها تاکنون به واسطه‌ها نیاز بوده است؛ یا هزینه‌های بیش از حد مبادله یا عدم اعتماد به شرکای قرارداد مانع از انجام معاملات شده است. بنابراین، بلاکچین نه تنها برای بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، فعالان فین‌تک و بیمه‌ مورد علاقه است؛ بلکه برای شرکت‌هایی که نیاز به نگهداری سوابق تراکنش‌ها برای اهداف راستی‌آزمایی دارند نیز مورد توجه است.

قراردادهای هوشمند روابط عملکرد خودکار را امکان‌پذیر می‌کنند. قراردادهای هوشمند از فناوری بلاکچین برای اجرا در سراسر رایانه‌ها در شبکه بلاکچین به جای سرور استفاده می‌کنند. قرارداد هوشمند نرم افزاری است که می‌تواند به طور خودکار عملکرد قرارداد را مدیریت، کنترل و مستند کند. این اجازه می‌دهد تا عملکرد به شرایط خاصی وابسته شود. برای مثال، فرض کنید که دارایی X تنها زمانی باید به طرف دیگر قرارداد منتقل شود که آن طرف عملکرد مورد نیاز را ارائه کرده باشد. یک قرارداد هوشمند می‌تواند این عملکرد را نظارت کند و اطمینان حاصل کند که ریسک طرف مقابل به صفر می‌رسد.

 


بلاکچین چیست؟

بلاکچین جدیدترین فناوری از سری فناوری‌های دیجیتال است که به دلیل ماهیت غیرمتمرکز، توزیع‌شده و منبع باز بودن، به زودی تغییرات اساسی را در مقیاس بزرگ در نحوه سازمان‌دهی روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نهادهای کنونی دنیا ایجاد می‌کند. بسیاری اکنون بر این باورند که بلاکچین یک جهان باز و غیرمتمرکز را به ارمغان می‌آورد. شبیه یک سازمان اجتماعی بدون واسطه، هوشمند، بی‌اعتماد و رمزنگاری شده. این چهار ویژگی امیدها را برای موفقیت بیت کوین زنده نگه می‌دارد.

 

فناوری بلاکچین چگونه کار می کند؟

در اصل یک بلاکچین به سادگی یک پایگاه داده است که شبیه یک دفتر کل است. ویژگی خاص دیتابیس این است که تمامی تغییرات را ثبت می‌کند و هرگز آن‌ها را فراموش نمی‌کند. هر حرکتی توسط حساب فرد به عنوان تراکنش شناخته می‌شود و بیشتر اوقات پرداخت‌هایی را با استفاده از یک ارز دیجیتال مثل بیت‌کوین نشان می‌دهد. پایگاه داده توسط یک واسطه مثل بانک مدیریت نمی‌شود؛ بلکه در تعداد زیادی از رایانه‌هایی که یک شبکه بلاکچین را تشکیل می‌دهند، توزیع می‌شود. اکثر این رایانه‌ها یکپارچگی پایگاه داده را تضمین می‌کنند که منجر به دموکراتیک کردن ارتباطات می‌شود.

 

 

قراردادهای هوشمند چیست؟

قراردادهای هوشمند، قراردادهای اتوماتیکی هستند که به ما امکان می‌دهند پول، داده‌ها، اسناد دارایی، سهام یا هر چیز ارزشمند دیگری را به روشی شفاف انتقال دهیم. بسیاری از مردم بر این باورند که قراردادهای هوشمند توسط شبکه اتریوم به وجود آمده است؛ با این وجود، دانشمند کامپیوتر آمریکایی که BitGold را در سال ۱۹۹۴ اختراع کرد، نیک سابو بود که اولین بار این مفهوم را مطرح کرد.

قراردادهای هوشمند یک تغییر در دنیای بلاکچین است؛ چون این امکان را فراهم می‌کند که واسطه‌ها را حذف کنیم. آن‌ها بین دو یا چند طرف تنظیم می‌شوند و بر اساس مجموعه‌ای از شرایط از پیش تعیین شده خود به خود اجرا می‌شوند. برای مثال وقتی زمان انجام معامله می‌رسد، به طور سنتی باید به یک کارگزار پول پرداخت کنید تا آن را برای شما انجام دهد. اما با قراردادهای هوشمند، شما به سادگی سپرده خود را با ارز دیجیتال بارگذاری می‌کنید و معامله را انجام می‌دهید.

اگر می‌خواهید یک تراکنش بیت‌کوین یا تراکنش اتریوم، از فردی به فرد دیگر انجام دهید، این کار با قراردادهای هوشمند قابلیت اجرایی دارد. قیمت بیت‌کوین یا قیمت اتریوم که طبق شرایط قرارداد هوشمند با آن موافقت می‌کنید، پس از اجرا قابل تغییر نیست و پس از ارسال نمی‌توان وجوه را برگرداند. در ادامه این مقاله کد اساسی‌ترین قرارداد هوشمند نوشته شده در بلاکچین اتریوم را بررسی کنید. در حالی که قراردادهای هوشمند را می‌توان برای همه بلاکچین‌ها رمزگذاری کرد، اتریوم امکان پردازش نامحدود را فراهم می‌کند.

 

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند و زبان پشتیبانی

اتریوم به عنوان بلاکچین زیربنایی و کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند شناخته می‌شود. اتریوم پشتیبانی زیادی از قراردادهای هوشمند پیشرفته و همچنین اجرای شبکه‌های خصوصی ارائه می‌دهد و به دلیل محبوبیتش به عنوان یک پلتفرم ارزهای دیجیتال، توسط یک جامعه بسیار فعال به خوبی پشتیبانی می‌شود. ما پروتکل اجماع Proof-of-Work (PoW) را برای اتریوم پذیرفته‌ایم.

قراردادهای هوشمند با استفاده از Solidity24 توسعه یافته‌اند که به ما امکان می‌دهد، فایل‌های PDF کامل را از یک بلاکچین اتریوم ذخیره و بازیابی کنیم. Solidity زبان قرارداد هوشمند ویژه خود اتریوم است که از C++، Python و جاوا اسکریپت الهام گرفته است؛ که آزادی بسیار بیشتری را برای توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند، مثل قابلیت استفاده از حلقه‌ها، در مقایسه با آن‌چه برای یک پلتفرم در دسترس است. مثل بیت کوین.

 



 

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند و رای گیری

استفاده از بلاکچین در فرآیند رای‌گیری می‌تواند مشکلات رایجی که در سیستم رای‌گیری تجربه کردیم، را از بین ببرد. یک سیستم رای‌گیری متمرکز در مورد ردیابی آرا با مشکلاتی روبرو است. تقلب در هویت، اشتباه شمارش یا سوگیری توسط مقامات رای‌دهنده. با استفاده از قرارداد هوشمند، شرایط و ضوابط از پیش تعریف شده خاصی در قرارداد از پیش تعیین شده است. هیچ رای دهنده‌ای نمی‌تواند با هویت دیجیتالی غیر از هویت خود رای دهد. شمارش بی‌خطر است. هر رای در یک شبکه بلاکچین ثبت می‌شود و شمارش به صورت خودکار بدون دخالت شخص ثالث یا وابستگی به فرآیند دستی محاسبه می‌شود.

هر شناسه فقط به یک رای نسبت داده می‌شود. اعتبارسنجی توسط کاربران در خود شبکه بلاکچین انجام می‌شود. بنابراین، فرآیند رای‌گیری می‌تواند در یک بلاکچین عمومی باشد یا می‌تواند در راه‌اندازی یک بلاکچین مبتنی بر سازمان مستقل غیرمتمرکز باشد. در نتیجه هر رای در دفتر ثبت می‌شود و اطلاعات قابل تغییر نیستند. این دفتر برای ممیزی و تائید در دسترس عموم است.

 

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند و مسائل حقوقی

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند شامل طیف وسیعی از مسائل حقوقی است که نیاز به تخصص خاصی دارد. برای مثال:

  • بلاکچین، قراردادهای هوشمند و ICO/ITO از دیدگاه نظارتی
  • محدودیت‌های قانونی هنگام استفاده از بلاکچین و قراردادهای هوشمند
  • چالش‌های مربوط به ساختار قراردادهای هوشمند
  • ساختار شرایط و ضوابط برای ICOها و ITOها و تهیه پیش‌نویس اسناد سفید
  • گنجاندن حقوق و تعهدات در کد منبع قراردادهای هوشمند
  • ضمانت‌ها و مسئولیت‌ها هنگام استفاده از قراردادهای هوشمند
  • تشکیل قرارداد طبق قانون تعهدات و حقوق عینی
  • توافقات چارچوب
  • تعیین عملکرد متقابل
  • رابط برای مراجع داوری

 



 

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند و امور بیمه

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند و امور مالی یکی دیگر از کارکردهای آن است. قراردادهای هوشمند به کاربران بلاکچین این امکان را می‌دهد تا به صورت شفاف و بدون دخالت واسطه هر چیزی را که با ارزش است، انتقال دهند. مثل قراردادهای فیزیکی، قراردادهای هوشمند قوانین بین دو طرف را تعیین می‌کنند. قراردادهای هوشمند اجرا را تضمین می‌کند. سیاست‌های بیمه را می‌توان به صورت قراردادهای هوشمند کدگذاری شده و غیرمتمرکز نوشت که در آن یک فرد متعهد می‌شود، در ازای وعده شرکت برای کمک به پوشش هزینه‌های پزشکی آتی آن شخص، پول شرکت بیمه را بپردازد.

قراردادهای هوشمند بلاکچین، داده‌های تغییرناپذیری را بر اساس سوابق مالک بیمه‌نامه ایجاد می‌کنند که می‌تواند فوری هرگونه ادعای بیمه‌ای را که به شرکت ارائه شده باشد، بپذیرد یا رد کند. اگر هر گونه ادعای نادرست یا تقلبی توسط مالک بیمه نامه مطرح شود، یک قرارداد هوشمند بلافاصله کنسل می‌شود و پرداخت‌های حق بیمه به فرد بازگردانده می‌شود. این فرآیند به دو دلیل باعث ایجاد حس اعتماد متقابل بین دو طرف می‌شود. همه داده‌ها به طور شفاف نمایش داده می‌شوند و کوچک‌ترین انحراف قراردادی منجر به جبران خسارت به طرف آسیب دیده می‌شود.

 

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند و الگوریتم تقسیم

کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند و الگوریتم تقسیم یک راه حل بصری برای ذخیره گواهینامه‌ها در بلاکچین، محصور کردن هر گواهی در یک تراکنش است. با این وجود، اغلب محدودیتی در اندازه تراکنش وجود دارد، به عنوان مثال، پیاده‌سازی Go-Ethereum فقط تا ۳۲ کیلوبایت را در یک تراکنش اجازه می‌دهد. برای غلبه بر این محدودیت، یک الگوریتم تقسیم و ادغام ایجاد شده است که هر گواهی را تقسیم می‌کند. ۳۰ کیلوبایت برش قبل از ارسال به بلاکچین. سپس الگوریتم ما فایل را به یک آرایه بایت در زنجیره بازسازی کرد. به این ترتیب، قرارداد به فایل‌های PDF محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند برای ذخیره هر نوع فایل یا داده‌های دیجیتال با استفاده از همان روش استفاده شود.

یک راه ساده برای ذخیره‌بازیابی برش‌ها، بازسازی برش‌های فایل به صورت آرایه بایتی در بلاکچین است. با این حال، این به «تراکنش‌های متوالی» نیاز داشت که می‌تواند سرعت انتقال فایل را به نرخ استخراج/ایجاد بلوک‌ها محدود کند؛ این در حالی است که تنها یک تکه در هر بلوک استخراج شده جابجا می‌شود. برای بهبود بیشتر کارایی ثبت و پرس و جو گواهی، مکانیزمی را طراحی کردیم که به جای آن برش‌ها را به عنوان اشیاء در یک فهرست از پیش تعریف شده در یک جدول هش ذخیره می‌کند، که نمایه‌های برش را به داده‌های بایت خام نشان می‌دهد.

 



 

شباهت تراکنش بلاکچین به اسکناس

تراکنش‌های صرافی بلاکچین به عنوان پرداخت‌های پول رمزنگاری شده، شبیه به مبادله پول است. در مورد دوم، طرفین به اصالت اسکناس اطمینان دارند، در حالی که در مورد اول به رمزنگاری ذاتی زنجیره بلوکی اعتماد دارند. یک ویژگی مشترک این است که هیچ شخص ثالث مستقل و قابل اعتمادی مورد نیاز نیست. گیرنده همیشه می‌تواند مطمئن باشد که تراکنش وی معتبر و منحصر به فرد است.

 

رعایت قرارداد هوشمند در بلاکچین

در مواردی که از قراردادهای هوشمند برای اجرای قراردادها استفاده می‌شود، کد آن‌ها هم نیاز به تکرار محتوای قرارداد و هم مطابق با قوانین قابل اجرا دارد. این به دلیل این واقعیت است که قراردادها معمولاً یک رابطه حقوقی را به طور کامل حاکم نمی‌کنند. توسل به قوانین و قوانین موجود همیشه ضروری است.

علاوه بر این، قوانین همچنین می‌توانند محدودیت‌هایی را برای آزادی قرارداد اعمال کنند. به این معنا که قراردادهای هوشمند نیز باید با قانون مطابقت داشته باشند. هرگونه تخلف منجر به نقص عملکرد می‌شود. از آن‌جایی که یک قرارداد هوشمند به طور معمول نمی‌تواند معکوس شود، مزایای کلیدی آن به معایب تبدیل می‌شوند. حسابرسی انطباق قرارداد هوشمند می‌تواند از بروز این وضعیت جلوگیری کند.

 

عدالت و داوری در قرارداد هوشمند

قواعد داوری را می‌توان توافق و اجرا کرد که به طور خاص برای قراردادهای هوشمند تنظیم شده است و امکان حل و فصل اختلافات را فراهم می‌کند. از نظر فناوری، این امر از طریق ادغام کتابخانه‌های داوری قرارداد هوشمند تضمین می‌شود. CMS در گذشته در روند داوری مبتنی بر بلاکچین مشاوره ارائه کرده و قوانین داوری را برای اعمال پیش‌نویس تهیه کرده است.

 

 

کلام آخر کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند

بلاک چین فناوری زیربنایی است که امکان رشد مخاطبین هوشمند را فراهم می‌کند. آموزش صدور گواهینامه بلاکچین Simplilearn برای توسعه دهندگانی طراحی شده است که می‌خواهند شور جهانی پیرامون بلاکچین، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را رمزگشایی کنند. Simplilearn.com جدیدترین ابزارها را برای ساخت برنامه‌های بلاکچین، راه‌اندازی بلاکچین خصوصی، استقرار قراردادهای هوشمند در اتریوم، کسب تجربه عملی با پروژه‌های دنیای واقعی و در کل کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند را ارائه می‌دهد.


منبع : کاربرد بلاکچین در قرارداد هوشمند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد