ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو یکی از تخصصی ترین سایت های آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال می باشد که با دانش علم کارشناسان متخصص در حال پایش داده های این حوزه می باشند
ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو یکی از تخصصی ترین سایت های آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال می باشد که با دانش علم کارشناسان متخصص در حال پایش داده های این حوزه می باشند

لیکویید شدن چیست؟ مفهوم لیکویید در ارز دیجیتال

 


لیکویید در ارز دیجیتال

لیکویید شدن چیست؟ در واقع یکی از تلخ‌ترین اتفاقات در بازار ارزهای دیجیتال برای هر سرمایه گذاری لیکویید شدن است، مسئله ای که مواجه شدن با آن وجود هر سرمایه گذاری را به درد می آورد زیرا نشانه از روند بازار بر خلاف پیش بینی و معامله باز آن سرمایه‌گذار است، در ادامه  این مقاله ما قصد داریم به توضیح و بررسی مبحث لیکویید شدن و روش های جلوگیری از آن بپردازیم.

 

لیکویید شدن چیست؟

لیکویید شدن زمانی اتفاق می افتد که روند بازار در معاملات فیوچرز بر خلاف پیش بینی و معامله ای که شما باز کرده اید پیش برود و شما سرمایه کافی برای باز نگه داشتن آن معامله را نداشته باشید. در زمانی که روند بازار بر خلاف پیش بینی و معامله شما پیش میرود، صرافی به اندازه میزان سرمایه ای که در معاملات فیوچرز به نحوی به عنوان وثیقه در اختیار صرافی گذاشته اید اجازه ضرر در آن معامله را به شما خواهد داد و به محض رسیدن به آن حد از سرمایه در ضرر، معامله شما به طور خودکار بسته خواهد شد و در این زمان شما لیکویید شده اید و تمام سرمایه ای که برای آن معامله در نظر گرفته بودید از بین رفته است. در ادامه این مقاله با ذکر مثال به توضیح بیشتر در مورد این مسئله میپردازیم، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معاملات فیوچرز میتوانید از مقاله فیوچرز چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ معاملات فیوچرز یا قرارداد آتی بازدید نمائید.

 

لیکویید ارز دیجیتال

در بالا توضیح مفهوم لیکووید شدن چیست پرداختیم اما با ذکر مثالی لیکویید شدن ارز دیجیتال را شرح خواهیم داد. تصور کنید که شما پس از بررسی بازار، روند بازار را صعودی پیش بینی کرده اید و با باز کردن یک معامله لانگ (Long) بر روی بیت کوین میخواهید از این موقعیت استفاده کنید، شما ۱۰۰$ وارد این معامله میکنید و اهرم یا لوریج را بر روی ۱۰ قرار میدهید، اصل سرمایه ای که از طرف شما وارد این معامله شده است ۱ از ۱۰ است و در واقع صرافی به اندازه ۱۰۰۰$ اعتبار برای شما در این معامله در نظر گرفته است، زمانی که بازار بر خلاف پیش بینی شما پیش برود یعنی بازار نزولی بشود و روند بیت کوین نزولی بشود، صرافی تا یک نقطه قیمتی مشخصی به شما اجازه باز بودن این معامله را میدهد و آن نقطه قیمتی نسبت به مقدار سرمایه ای است که شما وارد معامله کرده اید. در مثال بالا اگر بیت کوین ۱۰% افت کند شما صرافی به طور خودکار معامله شما را خواهد بست تا از ضرر به خودش جلوگیری کند و در این زمان میگوییم که معامله شما لیکویی شده است و تمام ۱۰۰$ که وارد این معامله کرده اید از دست رفته است. همچنین در وبسایت Cryptometer.io میتوانید میزان لیکویید شدن در هر صرافی و معاملات را مشاهده کنید.

 

لیکویید شدن چیست؟

 

جلوگیری از لیکویید شدن در ارز دیجیتال

ضرر در هر معامله، مسئله ای نیست که باعث خوشحالی یک سرمایه‌گذار شود، در این میان روش هایی وجود دارد که باعث میشود ریسک در معاملات شما کمتر شده و معاملات بهتر همراه با سود را تجربه کنید. در ادامه این مقاله به ذکر این مسائل میپردازیم.

افزایش مهارت و اطلاعات

بازار ارزهای دیجیتال بازاری پر از نوسان قیمت و جذاب است که این مسئله به سرمایه گذاران فرصت های بسیاری میدهد تا به کسب سود بپردازند، اگر شما به کسب مهارت و اطلاعات لازم در مورد این بازار بپردازید بسیاری از معاملات شما به سود منتهی خواهد شد ولی ورود با اطلاعات ناکافی و کم به این بازار باعث لیکویید شدن و ضرر شما در معاملات فیوچرز خواهد شد.

استفاده از اهرم پایین

هر چه مقدار اهرم شما در معاملات فیوچرز بیشتر باشد ریسک در معاملات شما بیشتر است، پیشنهاد ما برای معاملات پس از کسب مهارت و اطلاعات کافی، استفاده از اهرم های پایین است که دارای ریسک متوسطی هستند.

استفاده از حد ضرر یا Stop loss

قرار دادن حد ضرر در معاملات باعث میشود زمانی که بازار بر خلاف پیش بینی شما پیش میرود معامله شما لیکویید نشود و سرمایه ای که وارد آن معامله کرده اید به طور کامل از دستن نرود، زمانی که از حد ضرر استفاده میکنید در آن نقطه ای که حد ضرر قرار داده اید معامله بسته خواهد شد و شما قسمتی از دارایی خود را از دست خواهید داد نه تمام آن.

صبر برای موقعیت مناسب

این بازار نیاز به دانش کافی و عملکرد منطقی دارد، عجله و عدم کنترل احساسات در مورد معاملات فیوچرز و هر گونه معاملات در بازار ارز های دیجیتال باعث تصمیم گیری غلط شما در مورد معاملات خواهد شد. پیشنهاد ما این است که همواره در مورد معاملات خود تحقیق کافی کرده و از عجله و تصمیم احساسی در مورد هر معامله پرهیز کنید.

مدیریت سرمایه و استراتژی مناسب

روش های بسیاری برای مدیریت سرمایه و کنترل آن وجود دارد که نه تنها از ضرر و لیکویید شدن جلوگیری میکند بلکه به سود های بسیاری منتهی میشود. از انواع این روش های مدیریتی میتوان به مقدار سرمایه ای که وارد معامله میکنید اشاره کرد، مقدار سرمایه ای که وارد معامله میکنید نباید بیشتر از ۵% دارایی شما باشد و نباید به صورت ناگهانی مبلغ بیشتری نسبت به معامله قبلی وارد معامله کنید و برد استراتژی معاملاتی باید در مورد آن معامله بیشتر از ۵۰% باشد.

 همچنین استراتژی های بسیاری برایی معاملات فیوچرز وجود دارد که به بهتر شدن معاملات شما کمک میکند، شما میتوانید با مطالعه مقاله بهترین استراتژی فیوچرز + معرفی ۶ استراتژی برتر اطلاعات مفیدی در مورد استراتژی های معاملات فیوچرز کسب کنید.

 

جمع‌بندی

در بالا به بررسی مفهوم لیکویید شدن در معاملات فیوچرز و راه های جلوگیری از آن پرداختیم، پیشنهاد ما همواره بر این است که به کسب مهارت و اطلاعات کافی در مورد بازار ارز های دیجیتال پرداخته و سپس با تجربه و مهارت کافی اقدام به انجام معاملات کنید تا از ضرر در مورد معاملات جلوگیری شود. امیدواریم با مقاله بالا، ابهامات و سوالاتی که در این زمینه برای شما ایجاد شده بود برطرف شده باشد.


منبع : لیکویید شدن چیست؟ مفهوم لیکویید در ارز دیجیتال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد