ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو یکی از تخصصی ترین سایت های آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال می باشد که با دانش علم کارشناسان متخصص در حال پایش داده های این حوزه می باشند
ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو یکی از تخصصی ترین سایت های آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال می باشد که با دانش علم کارشناسان متخصص در حال پایش داده های این حوزه می باشند

ساخت کیف پول ارز دیجیتال – ۶ ولت معروف و مطرح

 


کیف پول ارز دیجیتال

ولت‌های کریپتویی با ذخیره کلیدهای عمومی و خصوصی افراد و ارائه رابط کاربری راحت به علاقه‌مندان این حوزه کمک می‌کنند تا موجودی حساب خود را مدیریت کنند. به علاوه برخی از این ولت‌ها از انتقالات ارزهای دیجیتال در بلاکچین هم پشتیبانی می‌کنند که در این مقاله قصد داریم تا ساخت کیف پول ارز دیجیتال را با شما به اشتراک بگذاریم.

نکته‌ای که در این بخش وجود دارد، عدم ذخیره کریپتو در تلفن‌های همراه شما می‌باشد. به این معنا که زمان ارسال ارز دیجیتال به موبایل دیگر، در واقع شما تراکنش را با استفاده از کلید خصوصی خود امضا کرده اید تا آن میزان ارز دیجیتال در بلاکچین از حساب شما به حساب شخص دیگری ارسال شود. چنانچه اطلاع زیادی در رابطه با کلیدهای خصوصی ندارید هم باید گفت که چندین کلمه و عبارت به صورت رندوم توسط کیف پول ارز دیجیتال شما انتخاب می‌شود و حکم پسورد حساب بانکی شما را دارد که نباید با کسی به اشتراک گذاشته شود. 

 

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

ولت‌های کریپتویی به دو دسته کیف پول گرم و کیف پول سرد تبدیل می‌شوند که هر کدام مزیت و معایب خود را دارند. در نهایت انتخاب اینکه کدام کیف‌پول مناسب چه شخصی است کاملاً به خود فرد برمی‌گردد. ولت‌ها از لحاظ امنیت، تعداد کوین قابل پشتیبانی، پشتیبانی از دستگاه‌ها (موبایل، کامپیوتر و یا تحت وب) و قیمتی باهم تفاوت دارند که باید توسط خود کاربر مورد بررسی قرار گرفته شوند.

 

۱. کیف پول تراست ولت

Trust Wallet با هدف ایجاد بستری برای ارسال، دریافت، جمع‌آوری و استیکِ بیش از یک میلیون ارز دیجیتال ساخته شده است. این شرکت همواره امنیت بسیار بالایی را برای کاربران خود تأمین می‌کند. یکی از مزیت‌هایی که تراست ولت دارد، استفاده‌ی بایننس از این ولت به عنوان کیف‌پول ارز دیجیتال رسمی خود است.

در رابطه با نوع Trust Wallet نیز باید بگوییم که ساخت کیف پول ارز دیجیتال در این ولت به صورت گرم انجام می‌شود؛ به این معنا که کلیه فرایند کاملاً در بستر اینترنت پیش می‌روند. باید این موضوع را در نظر بگیرید، چراکه در هر صورت امنیت در نوع ولت‌ها به مراتب پایین‌تر از کیف‌پول‌های سرد می‌باشد. البته که هزینه Cold Walletها بالاتر هم می‌باشد. در کل امنیت تراست ولت با نگهداری امن تلفن همراه، کلیدهای خصوصی و عبارات بازیابی تأمین خواهد شد.

 

کیف پول تراست ولت

 

مزایا و معایب ولت

  • رابط کاربری آسان: اصولاً کیف‌پول‌های ارز دیجیتال به کارایی سخت و دشوار معروف اند، اما تراست ولت حتی برای تازه‌کاران این حوزه نیز کاربرد دارد. کلیه کاربران تنها در چند دقیقه می‌توانند نحوه کار، ارسال و دریافت ارز دیجیتال را یاد بگیرند و با لذت به فعالیت خود در این حوزه ادامه دهند.
  • عدم اعمال کارمزد از سوی ولت: خود Trust Wallet به هنگام نصب و ساخت کیف پول ارز دیجیتال، کارمزدی را برای کاربران اعمال نمی‌کند و کاربران این پلتفرم تنها موظف اند تا هزینه شبکه بلاکچین و تراکنش‌ها را پرداخت کنند.
  • پشتیبانی از دارایی‌های دیجیتال بیشمار: این کیف‌پول برای علاقه‌مندانی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال متنوع را دارند بسیار گزینه مناسبی می‌باشد. پشتیبانی از بیش از ۵۰ بلاکچین و بیش از یک میلیون ارز دیجیتال را نمی‌توان در نظر نگرفت. به علاوه امکان نگهداری تعداد بسیاری از این دارایی‌ها در این کیف‌پول به صورت همزمان وجود دارد.
  • حافظه‌ای برای NFT: کاربران علاوه بر ساخت کیف پول ارز دیجیتال و نگهداری کریپتو، می‌توانند تا به ذخیره توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هم مشغول باشند.
  • مرورگر dApp: تراست ولت مرورگری را به صورت غیرمتمرکز در اختیار کاربران خود می‌گذارد تا امکان تبادل با هر اپلیکیشن غیرمتمرکزی را در اتریوم و یا بایننس اسمارت چین داشته باشند. تیم برنامه‌نویسی ولت نیزز همواره در تلاش است تا این DAppها را در مارکت‌پلیس کیف‌پول قرار دهد.

    • خرید ارز دیجیتال در خود ولت: این ویژگی برای کلیه ولت‌ها اعمال نمی‌شود و برخی صرفاً برای ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال به کار می‌روند. نکته‌ای در این بخش وجود دارد که باید در نظر گرفت. آن هم این موضوع که کلیه کاربران تراست ولت پس از ساخت کیف پول ارز دیجیتال در تراست ولت نمی‌توانند کریپتو خریداری کنند و آن هم به موقعیت جغرافیایی افراد باز می‌گردد.
    • قابل دسترسی به صورت اپلیکیشن: این کیف‌پول برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند ساخته شده است. به همین جهت کاربران بایستی تا اپلیکیشن را از گوگل پلی و یا اپ استور دانلود کنند. هیچ گونه نسخه‌ی تحت وب و یا افزونه (extension) برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال در تراست ولت وجود ندارد.

       

      ساخت کیف پول تراست ولت

      ساخت کیف پول ارز دیجیتال خیلی مراحل دشواری ندارد. این ولتِ غیر حضانتی و گرم را می‌توان از Google Play و App Store دانلود کرد. گزینه‌ای پس از دانلود و نصب اپلیکیشن با نام  “Create a new wallet” بر روی صفحه نمایان خواهد شد. آن را انتخاب و پس از تأیید قوانین و شرایط ولت، بایستی ادامه دهید تا ساخت کیف پول ارز دیجیتال خود را در تراست ولت تکمیل کنید.

      در ادامه کلمات بازیابی انتخاب‌شده ۱۲تایی از سوی ولت را بایستی روی کاغذی یادداشت نمایید. به خاطر داشته باشید که این کلامات تنها راه بازگرداندن دارایی‌های شما در صورت سرقت ولت می‌باشد، بنابراین در جایی امن از آنها نگهداری کنید. حتی خود کیف‌پول پیش از ارائه کلمات به شما هشداری در این رابطه خواهد داد. ولت در ادامه پس از تأیید کلیه کلمات بازیابی، صفحه‌ای را با عنوان اینکه ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت موفقیت‌آمیز بوده است برای کاربران نمایش می‌دهد.

      برای کسب اطلاعات کامل و آموزش مرحله به مرحله تراست ولت در قالب تصاویر حتماً به مقاله “ساخت کیف پول تراست ولت” ما رجوع کنید.

       

      ۲. کیف پول انجین

      Enjin کیف‌پول موبایلی است که برای بیت‌کوین، لایت‌کوین، انجین کوین و توکن‌های توکن‌های مبتنی بر اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلیه پلتفرم‌هایی که در تلفن‌های همراه و یا تحت وب در اختیار عموم قرار می‌گیرند، جزء ولت‌های گرم محسوب می‌شوند؛ به این معنا که با اتصال به اینترنت اجرا می‌شوند. انجین با به کارگیری از سیاست‌های رمزنگاری‌شده تلاش می‌کند تا امنیت گوشی‌ها را بالا ببرد. به علاوه، انجین کلیدهای خصوصی افراد را حین ساخت کیف پول ارز دیجیتال، دو بار رمزنگاری می‌کند.

      همراه با امکان ارسال و دریافت، اسکن کدهای QR، بازیکنان اکوسیستم انجین می‌توانند توکن‌های NFT خود را دریافت کرده و آن‌ها را به بازی‌های ویدیویی مختلف وارد کنند. هنگام راه‌اندازی دستگاه هم کلمات بازیابی ۱۲تایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که با استفاده از آنها می‌توانند حساب خود را در کیف‌پول دیگری بالا بیاورند.

       

      کیف پول انجین

       

      مزایا و معایب ولت

      • برخورداری از امنیت بالا: ارائه کدهای رمزنگاری‌‎شده در کیف‌پول و حفظ کلیدهای خصوصی به صورت رمزنگاری‌شده، اعتماد افراد را به این پلتفرم جلب کرده است. به علاوه کلمات بازیابی حین ساخت کیف پول ارز دیجیتال انجین را هم نمی‌توان در نظر نگرفت.
      • امکان ایجاد و ادغام NFT: افراد قادر خواهند بود تا توکن‌های غیرقابل تعویض خود را در بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها ایجاد و یا ادغام کنند. به علاوه، امکان خرید و فروش این توکن‌های منحصر به فرد هم وجود دارد. 
      • ایمنی در NFT: کاربران انجین می‌توانند تا با استفاده رمزنگاری دوگانه این پلتفرم به ترید کردن ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض خود مشغول باشند.
      • ارائه نسل بعدی بلاکچین برای NFT: این ویژگی به عنوان شبکه‌ای غیرمتمرکز، مقیاس‌پذیر و زنجیره‌ای ارائه می‌شود تا NFT ها را در اختیار کلیه افراد قرار دهد.
      • پشتیبانی از توکن‌ها بیشمار: تعداد کوین و دارایی‌های دیجیتالی قابل پشتیبانی در این پلتفرم بسیار است.
      • قابل دسترسی در هر دو نسخه: کاربران هر دو سیستم عامل (اندروید و iOS) می‌توانند تا اپلیکیشن را از اپ استور و یا گوگل پلی نصب کنند و سپس با مراحل ساخت کیف پول ارز دیجیتال در بخش بعدی پیش روند.

        • عدم پشتیبانی از ERC721: کیف‌پول انجین در حال حاضر از برخی از توکن‌های ERC721 پشتیبانی نمی‌کند. اما با توجه به آنچه در سایت خود منتشر کرده است، قصد دارد تا به زودی پشتیبانی کند.
        • منبع بسته بودن: منبع باز بودن پلتفرم‌ها به افراد کمک می‌کند تا به راحتی سایت و ولت را بررسی کنند که این کیف‌پول فاقد این موضوع است.
        • عدم حضور پشتوانه فیزیکی: پشتوانه‌ای به صورت حضوری و فیزیکی برای حمایت از دارایی‌ها، سوددهی‌ها و کالاها وجود ندارد.
        • قابل دسترسی به صورت اپلیکیشن: این کیف‌پول برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند ساخته شده است. به همین جهت کاربران بایستی تا اپلیکیشن را از گوگل پلی و یا اپ استور دانلود کنند.

           

          ساخت کیف پول انجین

          در کل می‌توان گفت که ساخت کیف پول ارز دیجیتال در بسیاری از ولت‌ها به یک صورت پیش می‌روند و اختلاف بسیار کمی خواهند داشت. برای این ولت کافی است تا اپلیکیشن آن را بسته به سیستم‌عامل کوشی خود با استفاده از Google Play و یا App Store دانلود کنید. سپس در صورتی که از پیش حسابی در انجین دارید می‌توانید با استفاده از کلمات ۱۲ تایی بازیابی به آن دسترسی پیدا کنید. در غیر این صورت، “Create New” را جهت ساخت کیف پول ارز دیجیتال جدید انتخاب و ادامه دهید.

          پس از تأیید قوانین و شرایط داخل ولت، پسوردی محکم جهت ورود به حساب انتخاب نمایید تا به صفحه‌ای جهت یادداشت کلمات بازیابی ۱۲تایی هدایت شوید. هیچ وقت از اهمیت کلمات بازیابی غافل نشوید که تنها راه دسترسی به حساب شما این کلمات می‌باشند. پس از اتمام مراحل قادر خواهید بود تا کوین مورد نظر خود را انتخاب و هر فرایندی را که مد نظر شماست انجام دهید.

          برای کسب اطلاعات کامل و آموزش مرحله به مرحله انجین در قالب تصاویر حتماً به مقاله “ساخت کیف پول انجین” ما رجوع کنید.

           

          ۳. کیف پول ترون لینک

          Tronlink به طور اختصاصی برای ارز ترون ایجاد شده است این ارز دیجیتال با نماد اختصاری TRX به بازار ارائه شده است و دارای بلاکچین مختص خود نیز می‌باشد. کیف پول ترون‌لینک با بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال توانسته تا امکان استفاده از کیف‌پول سرد را هم در اختیار کاربران خود قرار دهد. افراد با ساخت کیف پول ارز دیجیتال در این ولت می‌توانند تا دسترسی راحت تری به بلاکچین ترون داشته باشند و تعامل بیشتری را هم با برنامه‌های غیرمتمرکز داشته باشند.

          دارندگان تلفن‌های همراه با هر دو سیستم عامل (اندروید و iOS) قادر اند تا اپلیکیشن را نصب و از مزایای این ولت بهره ببرند. به علاوه، ساخت کیف پول ارز دیجیتال ترون لینک در نسخه تحت وب در قالب افزونه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. مرورگرهای کروم و فایرفاکس در این ولت پشتیبانی می‌شوند، اما استفاده از نسخه کروم پیشنهاد می‌شود.

           

          کیف پول ترون لینک

           

          مزایا و معایب ولت

          • رایگان بودن ولت: ساخت کیف پول ارز دیجیتال در ترون لینک هزینه ای ندارد و به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.
          • امکان استفاده برای ارز ترون: همانطور که گفته شد، این ولت به طور اختصاصی برای ترون ایجاد شده است و امکان انتقال و جابجایی ترون در بلاکچین را در اختیار کاربران قرار می‌‎‌دهد.
          • امکان استفاده در تلفن‌های همراه: کاربران هر دو سیستم عامل اعم از اندروید و iOS قادر خواهند بود تا اپلیکیشن آن را در گوشی‌های خود نصب کنند.
          • امکان استفاده در کروم و فایرفاکس: ترون لینک ولت خود را در قالب افزونه برای هر دو مرورگر ارائه کرده است، اما ویژگی‌های درون مرورگر کروم بیشتر بوده و انتخاب بهتری خواهد بود. به علاوه، بدافزارهایی در فایرفاکس نیز وجود دارند که خیلی مورد استقبال افراد قرار نگرفته است.
          • استیک کردن در ولت: دارندگان ولت ترون لینک می‌توانند پس از ساخت کیف پول ارز دیجیتال، توکن بومی اکوسیستم “TRX” را استیک کنند و به سود برسند.
          • ذخیره NFT: ترون امکان ذخیره توکن‌های غیرقابل تعویض را به کاربران خود می‌دهد. به این ترتیب، دیگر کاربران می‌توانند کلیه کوین‌های خود را در یک پلتفرم نگهدارند. 
          • اتصال به کیف‌پول‌های سخت‌افزاری: محدودیتی برای اتصال ولت‌های سخت‌افزاری وجود ندارد.

             

            • گرم بودن ولت: ولت‌های گرم در صورت وجود اینترنت قابل استفاده هستند و همین موضوع باعث پایین آمدن امنیت می‌شود.
            • مصرف بالای انرژی: اجرای قراردادهای هوشمند در اکوسیستم ترون لینک بالا است.
            • ذخیره کلیدهای خصوصی در دستگاه: کلیدهای خصوصی افراد در خود دستگاه مورد استفاده ذخیره می‌شوند که این موضوع باعث می‌شود تا هک در آن راحت‌تر رخ دهد.

               

              ساخت کیف پول ترون لینک

              ساخت کیف پول ارز دیجیتال بعدی ما ترون لینک می‌باشد که یکی از برترین و معروف‌ترین‌ها در بازار ارز دیجیتال می‌باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، نام این ولت در نسخه‌های اندرویدی است که با نام “Tronlink pro” شناخته می‌شود. در ابتدا نرم‌افزار را از سایت رسمی ترون برای Android، iOS، مرورگر Chrome و مرورگر Firefox دانلود و نصب کنید. همان ابتدای ورود به ولت باید رمز عبوری را تعیین کنید و در این باره هم سخت‌گیر باششید تا رمزعبوری پیچیده انتخاب شود.

              در ادامه اگر اولین بار می‌باشد که از این ولت استفاده می‌کنید، گزینه “Create” را برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال انتخاب نمایید. نام ولت ترون لینک خود را انتخاب و عبارت امنیتی و بازیابی ۱۲تایی خود را یادداشت کنید و حتماً در جایی امن نگهداری کنید که دور از دسترس سایر افراد باشد. پس از تأیید و بررسی صحت کلمات یادداشت‌شده، ولت شما ایجاد شده و آماده خدمات رسانی خواهد بود.

              برای کسب اطلاعات کامل و آموزش مرحله به مرحله ترون لینک در قالب تصاویر حتماً به مقاله “ساخت کیف پول ترون لینک” ما رجوع کنید.

               

              ۴. کیف پول اتمیک

              Atomic به عنوان کیف‌پولی غیرمتمرکز از رمزارزهای بیشماری پشتیبانی می‌کند و در نسخه‌های موبایلی و دسکتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولت در تلاش بوده است تا از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی کند و تجربه کاربری بینظیری را برای کاربران خود رقم بزند. کاربران علاقه‌مند به این حوزه همواره دنبال استفاده از ولت مورد نظر در دستگاه‌های متفاوت بوده اند که کیف پول اتمیک این کار را برای کاربران خود تسهیل کرده است. تنها سیستم‌ عامل iOS در حال حاضر قابل استفاده و نصب نیست که با توجه به خود سایت باید گفت که به زودی ارائه خواهد شد.

              امنیت در حوزه کریپتو همیشه از مسائل مهم به شمار می‌رود. کلیه اطلاعات تراکنش‌ها و کاربران در دستگاه رمزنگاری می‌شوند و همچنین کلمات امنیتی و بازیابی ۱۲تایی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به هنگام سرقت دستگاه بتوانند حساب ولت خود را در دستگاه دیگری داشته باشند؛ در این صورت هم تنها کافی است تا بجای گزینه ساخت کیف پول ارز دیجیتال جدید، بازیابی (Restore) را انتخاب نمایید. 

               

              کیف پول اتمیک

               

              مزایا و معایب ولت

              • قابلیت استفاده در دستگاه‌ها: اتمیک قابلیت اجرا شدن در تلفن‌های همراه و دسکتاپ را دارد و همین موضوع به کاربران کمک می‌کند تا در هر پلتفرمی که تمایل دارند فعالیت داشته باشند.
              • امکان خربد ارز دیجیتال: برخی از ولت‌های کریپتویی امکان خرید ارز دیجیتال را در پلتفرم خود ایجاد می‌کنند که اتمیک هم یکی از آنها می‌باشد. افراد پس از ساخت کیف پول ارز دیجیتال و با استفاده از ارزهای فیات و یا کارت بانکی می‌توانند ارزهخای همچون بیت‌کوین، اتریوم و چندین رمزارز دیگر را خریداری کنند.
              • کلیدهای خصوصی رمزنگاری‌شده: یکی از مواردی که اتمیک برای بالا بردن امنیت خود استفاده می‌کند، رمزنگاری کردن کلیدهای خصوصی هنگام ساخت کیف پول ارز دیجیتال در ولت است.
              • رابط کاربری آسان: تازه‌کاران و یا حرفه‌ای های این صنعت هنگام ساخت کیف پول ارز دیجیتال اتمیک به مشکل بر نخواهند خورد.
              • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بیشمار: این ولت با پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال، امکان خرید، سواپ و نگهداری برخی از آنها را به کاربران خود ارائه می‌کند.

                 

                • عدم تطبیق با سخت‌افزارها: کیف پول اتمیک برخلاف اغلب ولت‌ها از سخت‌افزارها پشتیبانی نمی‌کند.
                • ارزهای دیجیتال محدود جهت خریدن: ارزهای دیجیتال بسیاری در ولت ارائه می‌شود، اما تنها ارزهای قابل خرید در اتمیک شامل بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش، لایت‌کوین و ریپل می‌شوند. 

                   

                  ساخت کیف پول اتمیک

                  ولت اتمیک از جمله کیف‌پول‌های به شمار می‌رود که فرایند دشواری ندارد و بر دستگاه‌های اصلی قابلیت اجرا دارد. جهت نصب نرم‌افزار در گوشی‌های هوشمند خود و یا دسکتاپ به صفحه اصلی سایت Atomicwallet.io مراجعه نمایید و سیستم‌عامل مناسب خود را دانلود و نصب کنید. فقط توجه داشته باشید که نسخه iOS کیف‌پول در زمان نگارش این مقاله نصب نمی‌شود. در ادامه گزینه “Create Wallet” را جهت ساخت کیف پول ارز دیجیتال خود انتخاب نمایید.

                  مرحله بعدی انتخاب رمزعبور مناسب است که بدون شک همه کاربران به میزان اهمیت آن واقف هستند. پس از وارد نمودن پسورد، کلمات بازیابی و امنیتی خود را یادداشت کنید. این کلمات بازیابی تنها راه بازگرداندن دارایی افراد به هنگام سرقت کیف‌پول می‌باشند و توجه داشته باشید که چنانچه این رمز در دسترس سایر افراد قرار گیرد، توانایی خالی کردن حساب شما را خواهند داشت. در ادامه، ولت برای خدمات رسانی آماده است.

                  برای کسب اطلاعات کامل و آموزش مرحله به مرحله اتمیک در قالب تصاویر حتماً به مقاله “ساخت کیف پول اتمیک” ما رجوع کنید.

                   

                  ۵. کیف پول اکسودوس

                  Exodus با هدف ساخت کیف پول ارز دیجیتال با رابط کاربری آسان و کاربر پسند پا به این عرصه گذاشته است و امکاناتی چون صرافی داخلی جهت تبدیل کوین‌ها را برای کاربران به ارمغان آورده است. از سری نکات مهمی که کیف‌پول اکسودوس ارائه می‌کند، امکان اتصال ولت‌های سخت‌افزاری است. در کل باید گفت که Exodus کیف‌پولی گرم است؛ به این معنا که بدون اینترنت قادر به خدمات‌دهی نخواهد بود و شاید همین نکته باعث شود تا امنیت کمتری را نسبت به ولت‌های سرد داشته باشد.

                  این ولت غیرحضانتی اولین خرید ارز دیجیتال را در صرافی و یا اپلیکیشن دیگر امکان‌پذیر می‌کند و سپس کاربر ارز رمزنگاری خریداری شده را به اکسودوس منتقل می‌کند. تقریباً می‌توان گفت که کلیه ولت‌های کریپتویی دارای کلمات امنیتی و بازیابی ۱۲تایی هستند که امکان بازگرداندن دارایی  را در صورت سرقت دستگاه به کاربران خود ارائه می‌دهند و اکسودوس هم از این قاعده مستثنا نیست. به علاوه، پشتیبانی کیف‌پول خدماتی از کمک در حین ساخت کیف پول ارز دیجیتال گرفته تا مشکلات بزرگتر را در اخیار کاربران می‌گذارد.

                   

                  کیف پول اکسودوس

                   

                  مزایا و معایب ولت

                  • صرافی داخلی: افراد پس از ساخت کیف پول ارز دیجیتال می‌توانند تا کوین‌های خود را در داخل ولت به سایر کوین‌ها تبدیل کنند. تنها باید توجه داشته باشند که آن کوین‌ها قابل پشتیبانی باشند.
                  • پشتیبانی از تعداد ارزهای دیجیتال قابل توجه: بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در این ولت پشتیبانی می‌شود و امکان ذخیره آنها وجود دارد.
                  • رابط کاربری آسان: اکسودوس به دلیل رابط کاربری واضح و آسان خود حسابی معروف است و اولین ولتی بود که کلیه افراد برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال در آن و یا کاربردهای دیگر به مشکل برنخوردند. 
                  • پشتیبانی مشتری: کاربران اکسودوس دیگر نیازی به نگران بودن در رابطه با فرایند در حال اتفاق در ولت ندارند.
                  • کارمزدهای خودکار: کاربران پس از ساخت کیف پول ارز دیجیتال خود می‌توانند تعیین کارمزد را به دست ولت بسپارند تا در آینده نحوه تعیین آن را بیاموزند.

                    • احتمال هک شدن: به دلیل گرم بودن این ولت، امکان هک شدن در آن هم به مراتب بالاتر است و هر لحظه می‌تواند مورد حمله سایبری قرار گیرد.
                    • عدم وجود احراز هویت دو مرحله‌ای: امنیت از واجبات این صنعت است که متأسفانه احراز هویت دو مرحله‌ای هنگام ساخت کیف پول ارز دیجیتال اکسودوس وجود ندارد.
                    • عدم برخورداری از Crypto-to-fiat: تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به ارز فیات امکان‌پذیر نیست.

                       

                      ساخت کیف پول اکسودوس

                      Exodus به عنوان ولتی که همواره برای رابط کاربری آسان خود معروف بوده است، ساخت کیف پول ارز دیجیتال آن هم به راحتی انجام می‌شود. تازه‌کاران و یا افراد حرفه‌ای می‌توانند با مراجعه به سایت اصلی Exodus.com نسبت به دانلود و نصب اپلیکیشن اکسودوس اقدام کنند. همان ابتدای صفحه گزینه دانلود iOS و اندروید را مشاهده می‌کنید و اگر کمی پایین‌‌تر را مشاهده کنید، گزینه مک، ویندوز و لینوکس را خواهید دید.

                      پس از دانلود و نصب اپلیکیشن بایستی پسورد و یا همان رمز عبور را وارد نماییدتا اولین قدم برای بالا بردن امنیت را ایجاد کرده باشید. به این شکل افرادی که از دستگاه شما (موبایل و یا کامپیوتر) استفاده می‌کنند قادر به دسترسی به حساب شما نخواهند بود. کیف‌پول کلمات بازیابی ۱۲تایی را به صورت اتفاقی انتخاب و به شما ارائه می‌دهد و در ادامه کلیه آنها را با شما چک می‌کند. ساخت کیف پول ارز دیجیتال اکسودوس با انجام مراحل بالا به اتمام می‌رسد.

                      برای کسب اطلاعات کامل و آموزش مرحله به مرحله اکسودوس در قالب تصاویر حتماً به مقاله “ساخت کیف پول اکسودوس” ما رجوع کنید.

                       

                      ۶. کیف پول متامسک

                      MetaMask کیف‌پول مطرحی که برای رابط کاربری آسان و قابل دسترسی در انواع دستگاه‌ها معروف شده است. مراحل ساخت کیف پول ارز دیجیتال آن هم بدون دریافت اطلاعات شخصی انجام می‌پذیرد. البته که باید این نکته را همین ابتدا با شما به اشتراک بگذاریم که کیف پول متامسک از ارز دیجیتال مطرح دنیا یعنی “بیت‌کوین” پشتیبانی نمی‌کند. کاربران حرفه‌ای بازار که نسبت به تنظیم کارمزدها آگاهی دارند، می‌توانند هزینه‌ها را با تنظیم کارمزد گس کاهش دهند.

                      کیف‌پول گرم متامسک با استفاده از اینترنت امکان خرید، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتالِ داخل کیف‌پول و یا توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. درست همانند سایر کیف‌پول های گرم باید گفت که امنیت در این نوع ولت به مراتب پایین‌تر می‌باشد. تازه‌کاران این صنعت باید این نکته را در نظر بگیرند که سایت‌های کلاهبرداری، گم کردن کلمات بازیابی و یا حتی کلاهبرداری‌های کریپتویی به دنبال این افراد هستند تا حساب آنها را هک کنند.

                       

                      کیف پول متامسک

                       

                      مزایا و معایب ولت

                      • دانلود و نصب رایگان: پیش‌تر هم گفته شد که راه‌اندازی متامسک بسیار آسان است. علاوه بر این، هزینه‌ای هم برای دانلود و نصب آن در نظر نمی‌گیرد.
                      • عدم دریافت اطلاعات شخصی: برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال تنها دانلود و نصب نرم‌افزار به روی دستگاه مورد نظر نیاز است.
                      • ایجاد چندین کیف‌پول در یک اپلیکیشن: ولت‌هایی هستند که حافظه کمی برای نصب چند کیف‌پول به طور همزمان دارند، اما متامسک اینگونه نبوده و این امکان را برای کاربران خود ایجاد می‌کند. 
                      • پشتیبانی از ارزهای بسیار: کاربران متامسک قابلیت سرمایه‌گذاری در توکن‌های ERC-20 و غیر قابل تعویض (NFT) و استفاده از چندین بلاکچین را به طور همزمان دارند.

                      • عدم پشتیبانی از بیت‌کوین: بسیاری از افراد به بیت‌کوین علاقه‌مند هستند اما باید گفت که متامسک از این ارز دیجیتال پشتیبانی نکرده و تنها توکن‌های مبتنی بر اتریوم را ارائه می‌دهد. 
                      • پشتیبانی مشتری محدود: پشتیبانی متامسک تنها به ایمیل و سؤال‌های پر تکرار ختم می‌شود و در صورت سرقت ارزهای دیجیتال، فراموشی رمزعبور و غیره کمک فنی نمی‌کند. 
                      • عدم امکان تنظیم مجدد پسورد: متامسک کیف‌پولی غیر حضانتی می‌باشد و امکان بازگرداندن حساب افراد پس از ساخت کیف پول ارز دیجیتال وجود ندارد.
                      • نبود امکان انتقالات بین بلاکچینی: متامسک فاقد پل داخلی می‌باشد و به همین علت افرادی که دارای کوین USD در یک بلاکچین باشند، باید آن را به ارز فیات بازگردانند و مجدد در کیف‌پول و بلاکچین دیگر خریداری کنند. 

                         

                        ساخت کیف پول متامسک

                        متامسک در تلفن‌های همراه نیز خدمات ارائه می‌کند تا کاربران در هرجایی با هر موقعیت جغرافیایی قادر به انجام مبادلات و سرمایه‌گذاری خود باشند. نرم‌افزار متامسک را به منظور ساخت کیف پول ارز دیجیتال دانلود و نصب کنید. برای سهولت کار شما، سیستم‌عامل خود را از لیست پایین انتخاب و وارد لینک پیوست شده شوید.

                        در صورتی که از قبل ولتی داشته‌اید، کلمات بازیابی ۱۲تایی خود را پس از نصب کیف‌پول متامسک وارد نمایید تا وارد حساب قبلی خود شوید. در غیر این صورت جهت ساخت کیف پول ارز دیجیتال متامسک، رمز عبوری را مشخص کنید تا ولت کلمات امنیتی و بازیابی ۱۲ تایی را مختص شما ایجاد کند. پس از اتمام تأیید این عبارات، کیف پول آماده انجام عملیات مورد نظر شما خواهد بود.

                        برای کسب اطلاعات کامل و آموزش مرحله به مرحله متامسک در قالب تصاویر حتماً به مقاله “ساخت کیف پول متامسک ” ما رجوع کنید.

                        نظرات 0 + ارسال نظر
                        برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
                        ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد