ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو یکی از تخصصی ترین سایت های آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال می باشد که با دانش علم کارشناسان متخصص در حال پایش داده های این حوزه می باشند
ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو - آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال

ارزیدو یکی از تخصصی ترین سایت های آموزش، اخبار، تحلیل و بررسی بازار ارزهای دیجیتال می باشد که با دانش علم کارشناسان متخصص در حال پایش داده های این حوزه می باشند

پلتفرم BakerySwap، ترکیب دیفای و NFT


 

همانطور که ممکن است بدانید، مجموعه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و توکن‌های غیرمثلی (NFT‌ها). دو رکن اساسی دنیای بلاکچین هستند. معمولا پلتفرم‌های مربوط به دیفای و NFT‌ها از هم جدا هستند، اما در سال ۲۰۲۰ پروژه‌ای معرفی شد که تمامی امکانات مربوط به این دو حوزه را باهم ترکیب کرد. از بازار معاملات NFT‌ها صرافی غیرمتمرکز! نام این پلتفرم Bakeryswap است با ظاهری جذاب و خوشمزه شروع به کار کرده است. اگر شما هم به دیفای و حوزه NFT‌ها علاقه‌مند هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی پلتفرم بیکری سواپ

بیکری سواپ یک پلتفرم دیفای مبتنی بر بلاکچین بایننس اسمارت چین است که خدمات بسیاری را در خود جای داده است. این پروتکل پس از پنکیک سواپ و ونوس، بزرگترین پروتکل شبکه بایننس اسمارت چین است. بیکری در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) تولید شد و چندی بعد توکن خود با نام Bake را روانه بازار کرد. بیکری سواپ جزو پروژه‌هایی بود که موفق به جذب سرمایه چند میلیون دلاری از صندوق ذخیره شبکه بایننس شد و تاکنون از توسعه چیزی کم نگذاشته است.

تیم توسعه در حساب مدیوم رسمی پروژه در مورد این موضوع که چرا بایننس اسمارت چین را به اتریوم ترجیح دادند گفته است: کارمزد تراکنش‌های اتریوم سر به فلک کشیده است، کندی و گرانی شبکه مانع از آن می‌شود تا پروتکل‌های نوپا بتوانند به جایگاهی مستحق آن هستند برسند، شبکه بایننس اسمارت چین درکنار سرعت بالا، کارمزد کمی ارائه می‌دهد و این فوق‌العاده است!

هم‌اکنون پلتفرم بیکری سواپ صاحب امکانات جذاب، کاربران بسیار و هنرمندان فعالی است در حال خلق اثر و معامله توکن‌های NFT هستند، در ادامه مقاله در مورد سرویس‌های پلتفرم صحبت خواهیم کرد.


امکانات پلتفرم بیکری سواپ

در این قسمت قصد معرفی امکانات این پلتفرم هستیم که در نوع خود کم‌نظیر است. همچنین به دلیل فعالیت این پلتفرم در شبکه


بایننس اسمارت‌‍ چین، امکان استفاده از آن برای همگان آزاد شده است.

صرافی

همانطور که از اسم پروژه پیداست، صرافی غیرمتمرکز یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های این پلتفرم است. صرافی بیکری سواپ از سازوکار مطرح اتوماتیک مارکت میکر AMM استفاده می‌کند که به معنی جابه‌جایی توکن‌ها بین استخر‌های نقدینگی است. با استفاده از این پلتفرم و یک کیف پول که از شبکه بایننس اسمارت چین پشتیبانی کند، به راحتی می‌توانید به معامله یا جا به جایی توکن‌های مورد نظر خود بپردازید.

یکی از نکات مثبت شبکه بایننس اسمارت چین، وجود اکثر ارز‌های دیجیتال مطرح در این شبکه است. حتی رمز‌ارز‌هایی مانند اتریوم، دات، ADA، ترون به صورت توکنیزه شده در این وجود دارند که با کمترین کارمزد می‌توان آنها در بیکری سواپ معامله کرد.



تامین نقدینگی

مانند تمامی پروتکل‌های دیگر دیفای، نقدینگی نقش اول زنده ماندن پروتکل را ایفا می‌کند. در قسمت صرافی بیکری سواپ می‌توان به تامین نقدینگی پرداخت و از کارمزد معاملات سود کسب کرد. تامین نقدینگی‌ها به صورت جفت ارزی انجام شده و ممکن است درگیر ضرر ناپایدار شود (Impermanent Loss)

 


قسمت Earn

در این قسمت جدا از قسمت تامین نقدینگی، می‌توان یک سری دارایی خاص را در شبکه قفل کرد و اغلب به شکل توکن Bake پاداش گرفت. همچنین گاهی اوقات طی طرح‌های تشویقی می‌توان توکن‌های LP تامین نقدینگی را در این قسمت برای سود مضاعف استیک کرد.



بازارچه NFT و گالری

این پلتفرم از یک بازار NFT کامل و زیبا برخوردار است چیزی از بازار‌های مطرح اتریومی کم ندارد. همچنین این پلتفرم یک سیستم حمایتی از هنرمندان مطرح طراحی کرده و از آثار آنها حمایت می‌کند.

تمامی آثار با توکن BAKE معامله شده و خالق آثار تا ابد درصدی سود از معاملات آن اثر بدست خواهند آورد. از آنجایی هزینه تولید NFT در شبکه اتریوم بسیار بالاست، بیکری سواپ یک جایگزین مناسب است. توکن‌های NFT این پلتفرم از استاندارد BEP-711 و BEP -1155 برای تولید و عرضه توکن‌های NFT استفاده می‌کند.

برای تولید NFT کارمزد‌ها به شکل توکن BNB پرداخت خواهد شد.

    لانچ‌پد (launch pad)

    در این قسمت، عرضه اولیه پروژه‌های نوپا جهت مارکتینگ و جذب سرمایه انجام خواهند شد. این قسمت همیشه فعال نیست تا اینکه پروژه‌ جدیدی تصمیم بگیرد عرضه اولیه خود را از طریق پروتکل بیکری سواپ انجام دهد. کاربران با استفاده از توکن BAKE-BUSD-BNB می‌‌توانند در این عرضه اولیه‌ها شرکت کرده و توکن پروژه مربوط را خریداری کنند. این عرضه اولیه‌ها پتانسیل سود‌های نجومی را در خود نفهته است.


    بخش Gamification

    این قسمت مربوط به بازی‌های بلاکچینی کوچک یا به اصطلاح مینی گیم است. هم‌اکنون چندین بازی برای قسمت گیم طراحی شده کاربران می‌توانند در آنها مشارکت داشته، بازی کنند و پاداش بگیرند. قطعا این قسمت یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های بخش‌های بیکری سواپ است که به تازگی نیز به پروژه اضافه شده است.


    ارز دیجیتال Bake، توکن بومی پلتفرم

    ارز بیک، توکن بومی پلتفرم بیکری سواپ است. این توکن قلب تپنده پروتکل و یکی از کاربرد‌پذیر ‌ترین توکن‌های دیفای است.

    از جمله کاربرد‌های توکن BAKE به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

    • حاکمیت شبکه
    • استفاده به‌عنوان پول واسطه برای مبادله NFT‌ها
    • پاداش دهی به کاربران و تامین‌کنندگان نقدینگی
    • سهام‌گذار در پلتفرم (استیکینگ)

    ارز دیجیتال Bake در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۳۰ سنت در حال معامله است. سقف تاریخی آن در سال ۲۰۲۱ هشت دلار بود و هم‌اکنون مارکت کپی به اندازه تقریبا ۹۰ میلیون دلار دارد. حجم بازار کوچک در کنار پتانسیل فنی پروژه، جایگاه صعود این رمز‌ارز در آینده را بسیار زیاد کرده است.

    بیکری سواپ جزو پروژه‌های قدرتمند با حجم بازار کوچک شناخته می‌شود.



    تیم پروژه

    این روز‌‎ها ناشناس بودن تیم پروژه تا حدی به یک امر عادی در شبکه‌های بلاکچینی تبدیل شده است. بیکری سواپ نیز مانند پنکیک سواپ توسط تیمی ناشناس طراحی و ساخته شده است. هرچند که مسیر توسعه آن توسط جامعه و دارندگان توکن انتخاب می‌شود. هم‌اکنون هیچ اطلاعاتی از هویت شخصی توسعه‌دهندگان نیست و تنها مرجه اطلاعاتی حساب توییتر پروژه و جامعه دیسکورد آن است.

     

    کلام آخر

    در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم پروتکل بیکری سواپ را معرفی کنیم. بیکری سواپ یک پلتفرم کامل در حوزه خدمات بلاکچینی است که‌ تاکنون به وظایف خود به درستی عمل کرده است. این پلتفرم با وجود امکانات گسترده و طراحی زیبای آن، همواره زیر سایه پنکیک سواپ کمتر دیده شده است. با این حال یکی از پرپتانسیل‌ترین پروژه‌های دیفای را می‌توان بیکری سواپ دانست.

    منبع مقاله : پلتفرم BakerySwap، ترکیب دیفای و NFT
    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد